Geen club in de regio is zo actief op Instagram als DFC.

16 september 2019 152x bekeken, Reacties uitgeschakeld voor Geen club in de regio is zo actief op Instagram als DFC.
Geen club in de regio is zo actief op Instagram als DFC.

Interview AD De Dordtenaar.

Geen club in de regio is zo actief op Instagram als DFC.

Arno van Wijnen (43) is al bijna 40 jaar lid van DFC. DFC is een club van traditie en historie, maar gaat ook duidelijk mee met zijn tijd. Geen club in de regio is zo actief op Instagram als DFC. ,,Ik heb zo’n beetje alles wat je kan doen bij DFC wel gedaan, van speler tot jeugdtrainer tot lid van de carnavalscommissie. Inmiddels beheer ik al zo’n acht jaar de website en daar kwam al snel ook de Facebookpagina bij”, vertelt Van Wijnen. ,,In februari 2018 ben ik ook begonnen met een DFC-account op Instagram (@dfcdordrecht), op verzoek van een jeugdspeler. De meeste jongeren zitten op Instagram, dus ik merkte al snel dat ik daar een groot bereik kreeg. Bovendien werkt het heel makkelijk, omdat ik alles via Instagram ook direct op Facebook zet. Zo kan ik iedereen op de hoogte houden tijdens wedstrijden van DFC 1 en DFC 2, maar ik probeer ook tijdens toernooien, evenementen en feestavonden de sfeer goed weer te geven op social media. Het is echt mijn kindje geworden en ik beleef er veel plezier aan, omdat ik er veel positieve reacties op krijg.”

Van Wijnen merkte vooral vorig jaar na het overlijden van Paul Pluijmert dat social media een enorm bereik kan hebben. ,,Sommige berichten werden wel 40.000 tot 50.000 keer bekeken. Dat was een heel zware periode voor iedereen op de club, maar ik heb in die tijd altijd goed contact gehad met het bestuur en de familie van Paul over wat we op social media moesten zetten.”



Gesloten voor reacties