CUP (2): DFC´s doelpuntenteller blijft tegen Good Luck steken op drie

27 augustus 2011 1336x bekeken, Reacties uitgeschakeld voor CUP (2): DFC´s doelpuntenteller blijft tegen Good Luck steken op drie

Met een duidelijk offensieve strategie probeerde DFC vanmiddag in het bekerduel met Good Luck een zo hoog mogelijke score te bereiken. De kans vooraf dat de strijd om de eerste plaats in de groepsfase op doelsaldo zou worden beslist, was immers levensgroot.

De roodwitte teller bleef uiteindelijk steken bij een marge van drie (3-0) – te weinig omdat rivaal Groen Wit later op de dag uithaalde bij Groot Ammers: 0-4.
Behalve dat de formatie van trainer Paul Koster diverse riante mogelijkheden onbenut liet, weerhield de bedroevend zwakke arbitrage DFC er ook van de winstmarge een ruimer aanzien te geven. Zowel voor als na rust keurde de scheidsrechter zuivere doelpunten van de thuisploeg ten onrechte af wegens buitenspel.
 
Met name het annuleren van Marvin Hooplots goal vlak voor rust bij een stand van 1-0 viel in de categorie blunders. De doorgebroken Clifton Sewpersad werd buiten de zestien ´kaartwaardig´ onderuit geschoffeld, maar wist – terwijl de arbiter het gebaar van voordeelregel maakte –  de bal toch door te tikken naar de in legale positie staande Marvin Hooplot. Die tikte fraai de 2-0 binnen.
 
De fictieve 2-0 want terwijl Clifton een langdurige blessurebehandeling onderging, annuleerde de zwakke arbiter op advies van Good Lucks grensrechter de goal wegens buitenspel. Waarna de scheidsrechter zichzelf in een toestand van fout op fout manoeuvreerde door in plaats van de eerste overtreding (die op Clifton Sewpersad) te sanctioneren met een vrije trap voor de thuisploeg en een kaart voor de bezoekers, Good Luck een vrije trap wegens buitenspel toe te kennen. De regels zeggen heel duidelijk dat in zo´n situatie altijd de eerste overtreding dient te worden bestraft.
 
*Vervolg verslag zie: ´DFC neemt na rust afstand maar komt toch goals tekort voor kwalificatie´




Gesloten voor reacties